weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Friday, August 12, 2011

Anak kecil siapa ini???

Aku sedar dari  lena tidur petang ku. Hari ni aku MC.
Kepala aku sakit, doktor sah kan aku demam. Demam di bulan puasa. Aduh, memang sangat tak best.
Satu hari terpaksa tinggalkan puasa.
Dan aku sedar dah lama aku tak tidur selena ini. Oh ya, sebab aku dah telan 2 biji dadah yang doktor berikan. Sleep like a baby....

Sedang aku menikmati kelenaan aku tiba-tiba terganggu. Ada suara asing berbunyi. Mulanya aku buat tak kisah. Tapi makin kuat pulak. Aku selak selimut, aku pandang ke arah kanan ku. Kenapa ada rak pula dalam bilik aku ni? Itulah yang aku fikirkan pada mulanya. Ini gara-gara penglihatan aku masih mamai dek kelenaan.

Perasaan tak puas hati aku memberi kekuatan untuk aku bangun dari katil dan pergi ke arah bunyi tadi, arah rak pelik tu. Bila aku dekat, bunyi itu semakin kuat. Dan entah kenapa tangan kiri aku cepat mencapai botol air yang pelik. Tapi bukan untuk aku minum. Walau sedar diri ini tidak puasa atas sebab yang dibolehkan. Aku dekati rak pelik itu.

" Ala....ala... sayang anak ibu. Jangan lah nangis sayang. Ibu demam ni... " pelik pula percakapan aku.

Eh, nape pulak???
Bunyi yang pelik itu adalah bunyi anak kecil menangis.
Rak yang pelik itu adalah katil anak kecil ( baby cribs )
Botol air yang pelik itu adalah botol susu anak kecil
Percakapan yang pelik itu adalah aku sebagai seorang ibu

Aku pandang sekeliling. Biar betul??? Bila pula aku bersalin??? Camne leh ade budak kecil ni dalam bilil aku?

"Wani.... wani bangun lah". Nama aku dipanggil, dan aku menyahut, " Aku tak sihat lah weyh..."

Aku bermimpi rupanya.

p/s: Jangan tidor saje dibulan puasa.... hehehe

No comments:

Post a Comment