weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Friday, February 18, 2011

CERITERA GADIS KILANG : What a BEAUTIFOOL day!

Sudah 2 minggu!!!
Ramai bertanya, “sHaz ko dah kerja ke skang? Keje mane? Kat ner tu?”
Tiba-tiba ade saje orang yang tak pernah bertanya khabar dengan ku, concern tentang hal diri ku... THANK YOU!!!
Dan aku officially seorang gadis kilang. Kilang yang ku beri nama ‘Rumah Gelas’.
Apa yang aku rasa sepanjang 2 minggu aku menjadi gadis kilang?

Minggu pertama
Permulaan agak slow, tapi sik da hal lah. Tugasan aku di Rumah Gelas tidak ada beza semasa aku practical dulu. Dan ada juga tugasan yang baru. Perkara baru berlaku pada ku apabila, tanda tangan ku diperlukan. Macam hebat jer kan? Ha...ha...ha.. perasan hebat jer.
Yerlah, masa practical dulu, tanda tangan aku tak laku ke mana pun. Huhuhu...

Tapi aku masih blur bila orang minta aku tanda tangan sesuatu benda. Yerlah tanda tangan mane leh sesuka hati jer kan? Tapi terima kasih kepada super heroin aku yang banyak membantu dan guide aku tuk kerja-kerja aku. THANK YOU MY DARLING!!!!

Pernah sekali super heroin ku tiada menemani hari ku, agak blur seketika. Tapi semua itu berjaya di atasi. Semuanya thanx to my super-super hero & heroin... hehehehe.

Kadang-kadang, aku menghadapi masalah jobless kat kilang. JOBLESS???
Bukan ape... bila sesuatu tugasan yang diberikan telah selesai dan tiada tugasan baru ditinggalkan untuk ku dan tugasan aku banyak assist super-super di kilang ku. Itulah yang aku maksudkan waktu jobless aku. Ape yang aku lakukan ketika aku dalam keadaan jobless???

Pandang kanan, padang kiri, pandang depan, pandang belakang.... fuhhhh!!

‘Welcome to Facebook’

Hehehe.... adatlah, waktu kerja nak berinternet kena curi-curi.
Peringatan: untuk berlaman so-si-al pastikan anda melaksanakan tugasan anda terlebih dahulu!

Minggu kedua
Di Rumah Gelas, akulah muka depan.
Bermula dengan chaos sedikit. Terbarai beb!
Tapi alhamdulillah, super heroin ku datang membantu seperti biasa.
Sepanjang 2 minggu aku di sini, aku akui banyak yang aku kena belajar banyak yang perlu dihadam. Dan aku belajar setiap hari. Cuma terkadang aku ada buat silap.

Buat silap? Malu weih bila buat silap... Tapi kesilapan tidak melemahkan aku. Berusaha lebih baik dan akhirnya kesilapan dibaiki dengan jayanya.

Baru 2 minggu, aku sudah mula O.T. Ala... buat sikit-sikit jer . Aderlah 3-4 jam. Semua ni sebab utama, duduk rumah diam-diam aku cepat bosan. Bila duduk kat opis ade kerja leh buat... ade kerja yang nak disiapkan sebenarnya... date line...date line... macam hebat jer...

Terkadang terasa diri ni dah mengalami work-a-holic sindrome: gila kerja or kerja gila?

“Best tak kerja kat sini? Tak try apply kat lain ke?”

Antara soalan yang masih femes ditujukan kepada aku. Dan aku....? hadapi dengan senyuman =)
‘smile always’ like the orang puteh said lah....

Ok kepala aku dah pusing... shut down sajer lah..
Salam!





p/s: dah masuk kerja... baru ku faham erti penat bekerja... 

2 comments:

  1. keje da sorang kwn aku nih...
    leh mintx blanje lpas ni

    ReplyDelete
  2. hahaha..... leh saje...
    sky juice eh??? ok???

    ReplyDelete