weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Tuesday, June 21, 2011

What the hell???!!!

Datang kerja.

Di pagi hari tiada selera untuk bersarapan. Ku teguk segelas Bliss. Cukuplah tuk wat alas perut.

Hurm… kenapa yer?

Ku mulakan langkah. Sampai di pejabat. Seakan ada yang mengganggu emosi ku. Aku terlalu penat dan mood aku tak berapa baik. Aku cuba bina mood seronok. Tapi malang, tiada ku jumpa mood seronok itu. Seronok atau tidak kerja-kerja di depan mata harus diteruskan. Selagi aku diupah sebagai pekerja di sini, aku teruskan. IKHLAS ke?

Jangan dipersoal hal ikhlas ni. Kalau semua kata datang kerja ni memang betul-betul ikhlas, PENIPU BESAR lah kamu. Konsep ikhlas : membuat sesuatu pekerjaan tanpa meminta atau mengharapkan ganjaran sebagai balasan. Kita bekerja untuk dapat gaji, nama baik dan penghargaan. Mana konsep ikhlas itu?

Arh….. aku dah mula merepek. Kenapa di pagi hari aku rasa seperti ada yang mengganggu? Mata aku dah mula mengantuk. Tak kan nak cari tempat landing dalam ofis kot? Giler ape?

“Maafkan aku kiranya tak termampu untuk….”

Tengok… dah terlayan lagu lak. HAZAMA la pulak skang…. Xperlah aku nak teruskan kerja aku. Sebelum aku bercuti panjang.

Nak bercuti panjang kena serabutkan kepala dulu…. WHAT THE HELL???!!!

No comments:

Post a Comment