weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Tuesday, March 29, 2011

CERITERA GADIS KILANG : Semakin Hari, Semakin......

ARGHHHHHHH!!!!

End of the month sudah tiba... dan waktu semakin kritikal kepada ku. Aku dikejar dan aku juga mengejar. Huhuhuh

Ini semua gara-gara nak clear kan gaji pekerja-pekerja budiman. Maka aku antara orang yang dikejar oleh askar payroll. Sebab, sebelum kesatria dia mula mengeluarkan arahan “SERANG” lebih baik aku mulakan tugas pencarian.

Maka aksi kejar–mengajar pun bermula......

Segalanya dimulakan dengan berpandukan kad perakam waktu... a.k.a puch card mereka... hurm.. misi pencarian tidaklah seindah yang disangka. Kita akan menghadapai masalah apabila ada antara mereka mempunyai penyakit LUPA yang teramat.

“Ala, time tu saya terlupa lah nak punch out”

“owh... yang ari tu eh. Saya MC, nanti esok saya hantar MC”

“tak ingatlah dik, esok abang isi form yer”

Hati kecil ku berkata: kalau aku kejam, aku letak je ABSENT kat tarikh tu....

Problem bila semuanya nak dilakukan secara last minute. Bila semua nak rushing, mulalah orang tu nak masam muka, orang tu panas hati dan chaos sana-sini. Tapi semuanya dikawal dengan baik supaya tiada yang membenci. Tak baik benci-benci.... nanti tuhan marah!!!

Hati kecil ku berkata: ARGHHHHHH!!!!

If everything went well.... the knight of payroll won’t declare “CHARGE” to you and your soldier. If not... YOU ARE DEAD AFTER THIS...

Huhuhuhuhu... enough with this payroll talk....

There still some matters i need to settle...

Past few weeks, they start talking and asking me with same question with different rhythm but same theme. And i, keep giving them same answer as before. Thanks a lot u guys, for acknowledge me and concern bout me while im being here...

ME?

I’m just hoping there would be a shiny star for me.... Let’s hope for the best and ‘hadapi dengan senyuman’.

smile as always

No comments:

Post a Comment