weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Tuesday, March 15, 2011

CERITERA GADIS KILANG : mOntH oF hORRor!!!!!

it has been a month... and yeay!!!! I am GADIS KILANG....


Alhamdulillah sudah sebulan. Pelbagai ragam dan cereka dapat ku perhatikan dipersekitaran aku dan apa yang aku alami sendiri. Ada yang mengeluh, ada yang buat tak endah, ada yang tak menang tangan, ada yang selak akhbar sajer... hehehe.... Biasalah ragam manusia pelbagai rupa dan cara.


Mungkin inilah sifat yang lupa aku nak tinggalkan. OBSERVER.
Dan mungkin inilah kesan hampir 4 tahun bertapa di bawah naungan SOCIAL SCIENTIST. Bila sudah terbiasa susah nak kikis. Tapi diam-diam sudah... ;)


MONTH OF HORROR!!!!


Kenapa yer????
Semua ni sebab aku dah pun sebulan berkhidmat di RUMAH GELAS ni. Jadi ada antara mereka mula mengjangkakan kecekapan aku selama ini. Apabila berlaku ERROR dalam tugasan kita, secara automatiknya kita akan menjadi horror. huhuhuh.... 


Apabila error, kita akan dipersalahkan oleh pihak tertentu. Dan sekali gus kita membuat seseorang itu marah dengan kita. Tapi kadang-kadang bukan salah kita pun, tapi masih kita dipersalahkan. Biasalah, masing-masing tak nak tunjuk kelemahan  masing-masing. Demi menutup kelemahan itu, jari mula dituding dan menjadi hakim yang sungguh berkuasa. Dan keadaan seterusnya menjadi huru-hara. Silap-silap ade yang simpan bara api dalam hati. ITU YANG HORROR TU!!!!


Oleh itu, aku sentiasa mengelak untuk berlaku error. Mengelak untuk buat orang marah dengan aku, sebab aku. Satu amalan ku, 'Hadapi Dengan Senyuman'. Setakat ni alhamdulillah, senyuman masih memenangi hati yang horror... hehehe [setakat yang aku tahu lah]. 


Tapi aku nak ambil kesempatan ini, kalau aku ade buat orang marah dengan aku ker... AKU MINTA MAAF. Harap boleh beri aku tunjuk ajar.


Terima kasih sayang.... 'U make me smile'





Location: Secret Recipe, Senawang


Menikmati keselesaan yang diperoleh, alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment