weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Monday, October 13, 2014

let me be happy, will you?

"i just want to be happy for the good news. but, part of me saying i'm not happy. i'm splitting my own self."

Itu FB status aku (14/10/2014). Itu perasaan aku yang sebenarnya. Jujur, aku juga nak rasa happy macam orang lain bila ada berita baik yang berlaku di sekeliling kita. Lebih-lebih lagi kalau perkara itu berkaitan dengan diri kita.

kenapa dengan aku?
Aku tak tahu nak luah kat siapa. Mereka yang disekeliling aku, rasakan bagai tak sesuai untuk aku luahkan. Tapi kat sini, aku boleh, Sebab ramai anonymous. 

Semalam (13/10/2014)
Perasaan aku bercampur baur. Happy sebenarnya. Apa yang dinantikan semakin hampir. Keluarga si dia bertemu dengan Bonda & Ayahanda. Senang cerita, semalam officially aku di risik. Ya, semalam adalah MERISIK. Banyak perkara yang dibincang dan dipersetujui. Aku happy. Tarikh dan waktu maljis pertunangan telah ditetapkan. Begitu juga dengan bilangan dulang hantaran dan jumlah wang hantaran. 

Tapi...
Sedih menyelubungi aku. Bila tarikh yang ditetapkan oleh ayahanda dan bonda tidak dapat dihadiri oleh 2 orang kesayangan - Along & Alang. Masing-masing ada perkara yang tak dapat di elakkan. Sedihkan. Dua orang Abang aku tak dapat hadir bersama. Dan itulah photographer official aku. Dua orang tu penting bagi aku. Tapi, nak buat macam ne kan. Takkan aku nak paksa. Lagipun, tarikh yang dipersetujui ayahanda, Along da amik job awal sebelum. Alang pula kena attend kursus. So, bak kata ayahanda, "the show must go on even without them" (Ayahanda kata?)

Tapi...
Ada satu lagi perkara yang membuat aku sedih. Tapi yang ni, biarlah aku simpan dulu. Cuma sekarang apa yang perlu aku buat adalah usaha dan berdoa akan dipermudahkan segalanya. In sha Allah ada jalannya.

Doakan aku happy :)

Love,
SyazwaniMohidin

No comments:

Post a Comment