weLcOmE

Strawberry Choclatier... my Life my Story

bY : Syazwani Mohidin

LifE is fUll wIth sWeEt & sOur mOmeNt oR eVen aN idiOtiC mOmeNtO. wElL, wE nEeD cOlOurfUl oF eXpERiEncEs iN oUr LifE. dOn’T LeT yOur LifE dUlL.


Tuesday, October 25, 2011

aku kini bergelar GRADUAN


ALHAMDULILLAH.....
Itu yang lahir dari ucapan aku dengan penuh rasa syukur. Rasanya usaha bertahun-tahun menghadap peperiksaan kini diraikan.

Waaah... skema ayat makcik ni. Yer, kini Cik Shaz telah bergelar graduan. Sekeping kertas yang diinginkan sejak hari pertama mendaftar, telah pun diserahkan kepada Cik Shaz. :) Seronok tak terhingga jangan cakaplah. Bertarikh 23 Oktober 2011, bertempat di Dewan Tunku Abdul Rahman Putra (DeTAR PUTRA) UNIMAS, segalanya telah pun dimeterai. Berkonvokesyen di dalam dewan baru lah katakan. Keterujaan memang melonjak lah saat tu. 

Saat yang paling berharga dan tersangat bangga rasa diri ini, di saat Juruacara mengumumkan "Perarakan Masuk Graduan ke Dewan". Fuuhh.... saat itu dah tak heran lah lau ade Zahiril Adzim kat depan aku.... hahahaha. Sebab saat itu AKU yang diraikan. Memang kembang semangkuk lah time tu. Itu yang pertama.

Keduanya pula, di saat nama Cik Shaz diumumkan di atas pentas. Berdebar je rasa diri ni, berjalan untuk  menerima folder cantik itu. Al maklumlah, nama diumumkan dihadapan ratusan/ribuan hadiran :) . Memang dah tak heran kalau ade Siti Nurhaliza dalam dewan tu.... [hahahaha]. Sebab saat itu AKU yang punya. Sekali lagi aku kembang semangkuk.

Ape-ape pun, kejayaan ini bukan kejayaan Cik Shaz seorang. Lama jugaklah Cik Shaz tunggu nak rasa macam ni. Akhirnya... BERJAYA!. Jutaan terima kasih kepada ayahanda dan bonda yang menjadi pendorong selama ini. Terima kasih juga kepada Abang-abang, kakak dan adik Cik Shaz yang turut membantu. Sekalung tahniah & terima kasih kepada pensyarah-pensyarah Cik Shaz yang memainkan peranan utama dalam mendidik dan meluluskan Cik Shaz :) Tanpa kamu semua, semua ini mungkin tiada.








THANK YOU 

No comments:

Post a Comment